.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد چمران به انتخاب شهردار توسط استانداران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طرح پیشنهادی مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخاب شهردار توسط وزارت کشور نوعی عقب گرد است گفت: با تصویب این طرح گذشته خوب خودمان را زیر سئوال نبریم.

به گزارش  ، مهدی چمران با بیان این مطلب در جلسه روز سه شنبه شورای شهر تهران، فرمان امام خمینی (ره) در خصوص تشکیل شوراها را قرائت کرد و اظهارداشت: اعضای شورای شهر، بحث ماهیتی در مورد این موضوع دارند. بحثهایی که امروز در شورا و در مورد مشکلات شهرداری صورت می‌گیرد به دلیل نبود این ساختار در گذشته بوده است.

وی افزود: تعجب می‌کنم که دوستان خوب مجلس این طرح را پیشنهاد داده و امضا کرده‌اند از آنها درخواست می‌کنیم آن را پس گرفته و با چشم باز به این طرح نگاه ‌کنند.
چمران با اشاره به اینکه طی نامه‌ای به تمام نمایندگان مجلس استدلالات خود را بیان کرده‌ایم تصریح کرد : امیدوارم این طرح موجبات سرشکستگی کشور را به وجود نیاورد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: انتخاب شهردار توسط وزارت کشور، با واگذاری 23 تصدی به شوراها که هم ‌اکنون جلسات آن برگزار می‌شود مغایر است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نیز این طرح مجلس را موجب بروز دغدغه در میان تمام نمایندگان شوراها و عامه مردم دانست و گفت : این مسئله تنها مربوط به 50 نماینده امضا کننده پیشنهاد نیست بلکه هم راستا با سیاستهای کلان دولت و شرایط جدید کشور بوده همان طرز تفکر ارزش قائل نشدن برای خواسته و تفکر مردم در سیاست خرد و کلان کشور است که متاسفانه در بسیاری از سطوح کشور رسوخ پیدا کرده است.

معصومه ابتکار اظهار داشت: باید نگران آن جریان فکری باشیم که زمینه را برای عقب گرد و تقابل با تفکرات امام خمینی (ره) فراهم می‌کند.

و ی ادامه داد: ‌امیدوارم با درایت نمایندگان مجلس این پیشنهاد با نگاهی روشن رد شده و در جهت افزایش اختیارات شوراها حرکت انجام شود.

چمران در ادامه این سخنان گفت: این پیشنهاد برگرفته از دیدگاه ارزش قائل نشدن برای خواسته مردم نبوده و نخواهد بود.

رسول خادم، رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز در این خصوص اظهارداشت: شورای شهر ‌ریشه بسیاری از تحولات جدی در مدیریت کشور است، مجلس نیز تلاش خود را به عقب گرد شاخص‌هایی مثل شورا معطوف نکند.
وی افزود: اگر دغدغه عدم هماهنگی میان مدیر شهری و مدیر دولتی وجود دارد ، باید 23 وظیفه را به شوراها واگذار کرده و در جهت تحقق مدیریت یکپارچه تلاش کرد.

در ادامه جلسه امروز، چمران با اشاره به تغییر مدیریت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ضمن تشکر از زحمات و تلاشهای احمد نوریان معاون سابق فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: ایشان یکی از مدیران خوب و توانمند شهرداری بودند و امیدواریم جایگزین ایشان نیز بهتر عمل کند.

وی ادامه داد: قبل از حضور ایشان، معاونت اجتماعی مشکلات بسیار بیشتری داشت و کاری که آقای نوریان در این معاونت و سازمان فرهنگی هنری شهرداری انجام داد ارزشمند و مخلصانه و خالصانه بود و فقط از یکجا حقوق دریافت می‌کرد حتی در این چند سال یک روز هم به مرخصی نرفته و پاداش و حق جلسات دریافت نکرد، امیدواریم به عنوان مدیر نمونه شهرداری در سپاه نیز موفق باشند.

خادم نیز جای نوریان را در مجموعه شهرداری خالی دانست و اظهارداشت: ایشان روحیه خاصی به ویژه در ساماندهی افراد آسیب دیده داشتند و همین مسئله باعث شد افراد بی‌خانمان که با مشکلات جدی سر و کار داشتند تحت نظارت قرار بگیرند.

در بخش دیگری از جلسه امروز، احمد مسجد جامعی با اشاره به کشتار مسلمانان در کشور چین، به شهر تاریخی کاشقر در کنار جاده ابریشم و نزدیکی کشور چین اشاره کرد و بیان داشت: مردم این شهر که شهری با ساختار ایرانی و کتب فارسی است در این جنایات کشته شده و آثار تاریخی شهرشان نیز که برگرفته از منشا ایرانی اسلامی است از بین رفته است. شهرداری نیز قراردادهای سنگینی با چین دارد و بهتر است ما نیز مانند برخی علما و دستگاههای دولتی، این مسئله را محکوم کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: از شهرداری بخواهیم در مناسبات کلان با کشور چین، این موضوع را لحاظ کرده همچنین در مسایل شهرسازی با توجه به توان معماری شهر می‌توانیم نقشی در بازسازی هویت تاریخی آن داشته باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ابراهیم امیری نظری برسری 24 تير 1388
با سلام
بهتر است این طرح تصویب شود.زیرا اعضای شورای شهرها در خیلی از موارد توسط شهرداران تطمیع شده و ارای انان خریداری میگردد.شعار انتخاباتی شوراییان با عملکرد انان همخوانی ندارد.بهترین نمونه برای این ادعا شورای شهر محروم بره سر رودبار میباشد که طی معاملاتی دست در دست شهردار پروازی این شهر محروم دارند و شوراییان براحتی مردم را به شهردار پروازی این شهر فروخته اند و داد مردم هم به جایی نمیرسد.در حالیکه در شعارهای انتخاباتی با شهردار معلوم الحال ابراز مخالفت میکردند.
با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.